Archive for December, 2010

>

MPP ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru 2011 buat semua rakan-rakan pembaca dan juga sahabat-sahabat bloggers diluar sana.

Termasuklah juga ucapan ini ditujukan buat bloggers pakatan yang tak habis-habis meroyan mempertahankan kejumudan pemimpin-pemimpin mereka. Tahun depan sambung lagi ye… dont give up ok..

Dengan kehadiran tahun baru 2011 nanti, MPP ada dua permintaan. Pertama untuk melihat Anwar disumbatkan kembali ke penjara sg buloh diatas kesalahan menceroboh stor kunyit jantan.

Kedua, harap tahun baru nanti akan jadikan MPP lebih “berwang” (bukan beruang) untuk menyetelkan segala hutang-hutang yang tertunggak. Pening kepala bila fikirkan hutang piutang ni semua. Moga Allah lebihkan rezeki MPP di tahun 2011 nanti.

Buat semua…, anda semua tentu mempunyai wishlist masing-masing. MPP harap semuanya akan terkabul dengan kehendak Allah.

Semoga tahun baru ini menjanjikan kebahagian dan kemakmuran buat seluruh rakyat Malaysia. Diharap, Allah akan terus memberkati serta merahmati bumi Malaysia ini. Aminnn.

>

Wali PAS, Al-Nyanyuki Nik Aziz dah mula keluarkan fatwa baru mengenai tindakan Teo Nie Ching melakukan senamrobik sambil pakai baju ketat didalam kawasan masjid. (BACA SINI)

Katanya, zaman nabi dulu dah ada kafir masuk masjid dan juga melakukan kegiatan-kegiatan luar selain dari berpolitik didalam rumah ibadat tersebut.

Hoi Pok Nik!! Dulu masa zaman nabi dah ada senamrobik ke? Kalau ada kafir buat senamrobik sambil pakai baju ketat masa zaman dulu, mesti dah kena pancung lama dahh dengan para sahabat.

Apa yang bengap sangat Nik Aziz ni yang kalut sangat nak jadi hero perempuan DAP tu? Sepatutnya sebagai orang tua yang ada basic agama, dia patut berkata benar walaupun pahit untuk ditelan.

Tindakan si tua ni mesti akan dijadikan alasan untuk puak-puak DAP bertindak lebih agresif mencemarkan rumah Allah tu nanti.

Yang ni lah dikatakan pengkhianat agama! Nampak tak bagaimana si tua ni mempergunakan kisah nabi dan para sahabat bagi menghalalkan kepentingan politik mereka?

Kalau ada lagi 10 orang macam si tua nyanyuk Nik Aziz ni, alamat hancur habislah kesucian rumah ibadat umat Islam lepas ni. Bilalah agaknya dia nak “pencen” dari bercakap merapu ye?

>

RATA-RATA pemain bola sepak kebangsaan yang baru pulang selepas menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 kelmarin menyifatkan kerenah penyokong fanatik bola sepak Indonesia amat menakutkan.

Walaupun mereka menaiki kereta perisai demi keselamatan, namun masih ada sebilangan penyokong republik itu mengugut untuk menembak pemain pasukan bola sepak negara.

Penyerang senior kebangsaan, Mohd. Amri Yahyah yang mendengar sendiri ugutan daripada penyokong Indonesia yang fanatik itu berkata, ia suatu pengala- man yang tidak boleh dilupakan.

“Mereka kata, kalau di Malaysia pakai panahan pena laser, di sini (Indonesia) kami pakai senapang. Itu yang saya dengar dan mereka memang fanatik dan bebas menyuarakan ketidakpuasan hati masing-masing,” katanya ketika ditemui Kosmo! di Wisma FAM, Kelana Jaya sekembali ke tanah air semalam.

Menurut Mohd. Amri, dia mendengar kata-kata itu semasa sesi memanaskan badan di Stadium Gelora Bung Karno di Jakarta dan mengaku perasaan takut me- nyelubungi dirinya.

“Keadaan di sana amat tegang dengan dipenuhi oleh penyokong-penyokong Indonesia sepanjang memasuki kawasan stadium,” katanya.

Sementara itu, penyerang sensasi dan penjaring terbanyak kejohanan, Mohd. Safee Mohd. Sali juga mengakui, sikap fanatik penyokong Indonesia begitu berbeza dengan penyokong di Malaysia.

Katanya, selain ugutan, mereka juga tanpa segan menunjukkan isyarat lucah kepada pemain negara selain cuba menggunakan kekerasan semasa pasukan negara keluar dari hotel penginapan ketika berangkat pulang ke tanah air.

Bagi penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat pula, konsentrasinya terganggu semasa menaiki kereta perisai tersebut. – KOSMO

Fuhh…memang dahsyat fanatik-fanatik Indon nih…sampai main ugut nak tembak. Sebab tu lah pemain-pemain negara terpaksa diusung dengan kereta perisai waktu nak masuk stadium.., kena ugut rupanya.

Tapi syukur kerana pasukan negara selamat dan kita boleh bercuti hari ni. Harap-harap sesiapa yang tak suka Malaysia dapat piala tu tak cuti ye. Dan siapa yang tak suka dengan Najib pun tak payah cuti sebab Najib yang isytihar.

Kalau pemain bola kita kena ugut tembak pasal nak main bola di Indonesia, di Kedah, ada berita tentang pekerja-pekerja kilang yang diugut potong gaji jika cuti pada hari ini. Ini sebenarnya perangai KOMUNIS! Main ugut-ugut.

Tadi ada kawan-kawan bagitau, di kawasan perindustrian HiTech Kulim Kedah, banyak majikan kilang-kilang disitu yang tak mengiktiraf cuti umum hari ni. Disana, walaupun mereka didalam kawasan negeri Kedah, tapi mereka ikut jadual cuti seperti P.Pinang iaitu cuti Sabtu dan Ahad.

Jadi sepatutnya, hari ni adalah cuti umum dan sesiapa yang berkerja patut diberikan 3x gaji. Tapi kilang-kilang dikawasan Kulim Hitech tak pedulikan semua ni terutamanya kilang-kilang yang majikannya adalah cina kiasu.

Mungkin disebabkan cina-cina kiasu jadi tokey kilang ni duduk didalam negeri pembangkang, mereka pun dah jadi pembangkang agaknya. Semua pakat-pakat nak lawan kerajaan Malaysia.

Dan difahamkan melalui kawan-kawan jugak, sesiapa diantara pekerja-pekerja yang membuat aduan ke Pejabat Buruh tentang ketidak adilan majikan-majikan cina kiasu ni, bakal menerima tindakan pemotongan gaji, tidak dibenarkan buat OT, bebanan kerja lebih dan juga tak dibayar bonus.

Kalau dah jenis cina kiasu, duduk di bidang mana pun perangainya macam komunis lah jugak. Kalau dalam politik, ada puak-puak DAP. Dan kalau berniaga, contoh terbaik ialah majikan-majikan cina macam di Hi Tech Kulim ni lah.

Katanya polisi pentadbiran Azizan Razak ialah membela kepentingan bangsa melayu, hal ni dia takmau pi check ke? Melayu dok kena tindas nu kat Kulim Hi Tech, pi tengok sat. Jangan dok asyik jawab tak tau saja memanjang.

>Nik Aziz tak malu tiru Najib!!

Posted: 30 December 2010 in Nik Aziz

>

KOTA BAHARU:–(Bernama) — Kerajaan Kelantan mengisytiharkan bahawa Ahad ini adalah hari cuti peristiwa sempena meraikan kejayaan pasukan bolasepak kebangsaan menjuarai Piala AFF Suzuki 2010, di Jakarta Rabu.

Perisytiharan itu terkandung dalam arahan Pentadbiran Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan Bilangan 4/2010 kepada semua ketua jabatan kerajaan negeri dan Persekutuan, pihak pengurusan badan-badan berkanun/Persekutuan/Negeri dan pihak berkuasa kerajaan tempatan negeri.

Alooooo Pok Nik.., tak tahu malu ke? Najib bagi cuti, Pok Nik pun nak tiru jugak ke?

Memang lah Najib bagi cuti untuk semua rakyat Malaysia di seluruh negara, tapi Nik Aziz ni tahu ke bahawa pengikut-pengikut Pakatan marah kat Najib pasal cuti ni? (BACA SINI)

Pengikut-pengikut Pakatan terutamanya PAS mana suka cuti, menurunkan produktiviti katanya. Lagipun, dorang kata Malaysia ni terlampau banyak cuti, sebab tu lah dorang marah.

Nampak tak betapa rajinnya pangikut-pengikut PAS dan Pakatan. Jadi Nik Aziz jangan jadi bangang nak suka-suka bagi cuti kalau takat menang bola.

Nik Aziz tahu tak betapa susahnya pengikut-pengikut PAS dan Pakatan di Kelantan kalau bercuti? Kalau Nik Aziz tak faham semua ni, baik jangan jadi MB.

Elok Nik Aziz duduk saja di rumah mengasuh cucu sambil jaga kebun pisang.

>

Timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri telah memberikan penerangan serta penjelasan berhubung isu Felda Kemahang 3. Sebelum ni, kaldai PAS si Mazlan Aliman bukan main menjaja isu ni yang kononnya Felda mengabaikan para peneroka di kawasan tersebut.

Ini bukti yang jelas bahawa Mazlan ni kerjanya asyik memfitnah dan juga mahu memburukkan Felda yang banyak membantu ekonomi orang melayu khususnya para peneroka.

Korang kena dengar apa yang Pak Menteri kita ni jelaskan tentang pembohongan Mazlan Aliman dan juak-juak PAS.

Dengan penjelasan dari pak Menteri ni, apa lagi yang Mazlan nak kelentong pula lepas ni? Tak habis-habis puak PAS nak meracun fikiran rakyat. Mereka ni bukannya nak memajukan lagi ekoomi orang melayu, tapi nak pelingkup lagi tu ada laa.

Ada khabar terbaru yang memberitahu bahawa pencacai-pencacai Mazlan melalui ANAK telah menyusup masuk ke Felda di DUN Tenang bagi berkempen awal pada peneroka.

Memang lahabau sungguh pencacai-pencacai PAS ni semua. Depa bukan boleh tengok bangsa melayu maju. Perangai hasad dengki dan juga busuk perut puak-puak ni sama dengan Israel.

Inilah akibatnya kalau suka sangat berkawan dengan komunis kiasu seperti DAP. Akhirnya depa pun berjangkit perangai serupa jugak.

p/s: Kalau betul anak jantan…, Mazlan tawarkan diri jadi calon PAS di Tenang! Kita tengok dia ni kena londeh ataupun tidak disana nanti….