Archive for February, 2011

>

Gua suka sangat  bila dengar Bob Lokman datang berceramah di Kerdau ni bai.. Petang tadi, dia dijadualkan buat ceramah di Taman Desa Murni, Kerdau.

Gua teringin jugak nak dengar apa yang nak dikelentongkan oleh Bob ni sejak dia masuk dalam PAS. Dia kata masuk PAS sebab nak cari syurga.., itu yang gua nak tahu samaada dia dah jumpa syurga yang dia ni cari…

Tapi kenapa agaknya.., tak ramai yang datang dengar si Bob ni berceramah? Adalah 30 ribu orang yang datang tadi. Patutnya bila selebriti macam Bob ni bagi ceramah, kurang-kurang…, 3 ratus ribu orang yang yang  attend baii..

Bob cerita dia masuk PAS pasal tertarik dengan keikhlasan Nik Aziz. Bob kata Nik Aziz adalah orang yang paling ikhlas yang pernah dia jumpa… Hahahaha… betul kee?

Bob jugak cerita macam mana dia dapat hidayah untuk masuk PAS. Selama ni dia tak jumpa jalan ke syurga masa dia jadi artis dan menyokong BN. Tapi, dia yakin bahawa dia akan selamat bila masuk PAS.

“Pembangunan tu tak penting…, yang paling penting ialah kita ikut perjuangkan Islam dengan PAS. Oleh itu, marilah kita sokong PAS dengan undi calon PAS…” itu bob yang kata.., bukan gua haaa….

Tapi yang bestnya, Bob lupa nama calon PAS… Dia asyik sebut Syed Ibra sebagai calon PAS. Hahahahaha…, nak kena potong elaun ceramah nampaknya Bob ni….

Bob kata, calon lulusan Azhar pun buat apa kalau tak kenal Allah. Baik lagi calon UITM macam calon PAS ni yang lebih mengenal perjuangan yang diredhai Allah. Confident je si Bob ni kannn… macam Haram!!!

Sengih je calon PAS bila Bob puji dia. Pandai sungguh Bob ni membodek dalam PAS. Tak sia-sia Nik Aziz janjikan syurga buat Bob.. Baik punya dia isap nampak… Hahahahaha.,..
Advertisements

>

Majlis Sambutan Maulidur Rasul yang diadakan di Masjid Kg Benom, Kuala Tekal. Ini adalah kg. Ustaz Syed Ibra. Hadirin dan hadirat cukup ramai.

Calon BN jelas menjadi tumpuan malam itu. Orang ramai tak putus2 bersalam sambil mengucapkan tahniah dan selamat berjaya. Nampak jelas bahawa beliau cukup disenangi oleh segenap lapisan masyarakat, kanak-kanak, remaja, dan dewasa.

Baca selanjutnya DISINI…

>

Nik Aziz semasa bertazkirah selepas Sembahyang Jumaat di Masjid Rumpun Makmur.

Walaupun cerita ni berlaku 2 hari lepas, tapi gua nak buat pencerahan sikit untuk korang yang tak tahu cerita yang sebenar. Ini adalah kisah benar pasal Nik Aziz yang nak tunjuk “gedebe” dia di Pahang ni.
Ianya berlaku di Masjid Rumpun Makmur. Imam dan Pengerusi Masjid telah bersekongkol bersama Ketua PAS Gunung Senyum cuba untuk membawa Nik Aziz berkhutbah Jumaat di sini.

Untuk pengetahuan korang, Imam dan Pengerusi Masjid ni adalah orang kuat PAS. Bahkan, Imam tu sendiri adalah Ketua PAS kawasan disitu baii..

Nasib baik perlakuan keji  tu telah berjaya di gagalkan oleh Kadi Bentong yang telah ‘diimport’ oleh Jabatan Agama Islam Pahang sebagai Khatib di Masjid tersebut hari tu.
Proses import ni lah yang telah membantu menggagalkan rancangan PAS. Tapi dorang mana puas hati. Ada je lah benda yang dorang nak buat jugak untuk puaskan hati dorang demi Tok Guru tersayang.
Walaupun Nik Aziz sendiri tahu dia tu tak ada tauliah untuk berkhutbah di negeri Pahang, tapi dia dengan muka tak malunya masih nak tunjuk keras kepala.

Yang hebatnya, Nik Aziz boleh pulak perli si Kadi Bentong yang bagi khutbah tu di depan orang ramai selepas Sembahyang Jumaat. Pok Nik kata..,” Jangan hanya pandai baca Quran tapi tak faham”.

Masa orang tua nyanyuk ni kata macam tu, Kadi tu still ada duduk di sejadah dia depan mimbar. Korang tengok sendirilah betapa kurang ajar dan takburnya Tok Guru kepada puak-puak PAS ni.

Nik Aziz ni sebenarnya geram pasal dia ditolak oleh pihak Majlis Agama Islam Pahang untuk menyampaikan khutbah, sebab tu lah dia meroyan dok buat onar dalam Masjid di Kerdau ni.

Dan gua dengar cerita, Nik Aziz dah merajuk terus tak mau datang lagi ke Kerdau lepas ni. Dorang bagi alasan sebab Masjid dah dipolitikkan oleh puak UMNO.

Cehh… macam haram punya alasan je kann… Bukan kah selama ni dorang yang mempolitikkan Masjid? Bila orang cuba halang perlakuan keji dorang, meroyan pulak macam budak-budak….

Macam ni nak suruh kita panggil dia ulamak ke? P**imak tu bolehlah…!

>

Petang tadi gua ikut Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal “menggempur” perkampungan Orang Asli Paya Sendayan di Kerdau ni. Jauh giler baii kampung ni… Lebih kurang 40KM dari Bandar Temerloh. 

Walaupun jauh, tempat ni nyaman dan mendamaikan. Apa taknya.., kampung ni terletak berhampiran dengan Gunung Senyum. Patutlah Tok Batin Orang Asli ni asyik senyum jee manjang… Hahahaha…

Tapi gua kagum bai bila gua sampai kat sini… Semua kemudahan asas tempat ni lengkap dan juga kemudahan jalanraya masuk ke kampung ni sempurna walaupun tempat ni jauh di pendalaman. Tahniah buat Shafie Apdal dan juga Kerajaan negeri Pahang pasal jaga kaum Pribumi ni dengan baik.

Gua salute pada Pak Menteri UMNO yang sorang ni. Dia memang pandai ambik hati masyarakat Orang Asli kat sini. Jasa dia memang banyak kalau dikira pembanguna  yang dia lakukan kepada kaum Orang Asli seluruh negara. Patutlah dorang tu suka sangat kat dia ni..

Haa… korang jangan tak percaya pulak ye.., orang asli sekarang ni dah pandai pakai baju batik tau. Jangan ingat dorang ni koman sangat yee.. 

Tok Batin kampung ni bagi tahu tadi, semua penduduk kampung ni keluar sambut Shafie Apdal. Dorang semua ni sayang kat dia sebab dia dah bagi bantuan RM200 ribu dan juga sumbangan 10 biji buah rumah untuk penduduk miskin.

Kata Tok Batin tu, wakil PAS dan PKR ada datang kat kampung dorang. Tapi dah kena halau sebab dorang tu setakat pandai janji jee.. Kalau ikut cakap Tok Batin tu lagi, nasib baik wakil PAS dan PKR tak kena parang pasal janji bohong kat masyarakat orang asli disitu.

Nampak sangat PAS dan PKR tak boleh cari makan di kawasan Orang Asli ni kann.. Itulah akibatnya apabila dorang suka sangat janji bohong. Baru dorang tauu….

PAS dan PKR jangan ingat kaum Orang Asli ni bodoh. Gua berani jamin yang Orang-orang Asli semua tu lagi bijak dari para pengikut PAS dan Pakatan. Dorang pun tak nak berketuakan sorang peliwat. Tapi pengikut PAS dan Pakatan bangang melantun-lantun pasal sokong mat bontot untuk jadi PM.
So, korang cuba nilaikan sendiri taraf kecerdikan Kaum Orang Asli dengan para pengikut jumud PAS dan Pakatan.. Siapa yang lagi bengong? Hahahaha…

>

Gua baru balik dari proses penamaan calon di PRK Kerdau ni. Sama macam pilihanraya yang sudah-sudah, gua banyak melilau di kawasan gerombolan PAS untuk “bermesra” dengan dorang. Hehehehe…

Yang paling gua suka, kalau dok dengan puak dorang ni, banyak gelagat pelik dorang boleh gua snap masuk dalam gambar. Dan gua boleh kongsikan dengan korang semua. Contohnya macam gambar “anak angkat” Nik Aziz ni…

Sayang betul dorang pada Nik Aziz tu yee… Entah apa jasa yang dah orang tua tu buat kat dorang… Mungkin dorang dapat biasiswa dari Pok Nik kot?

Ni pulak spesis penunggu pokok. Tak sangka penunggu jenis ni pun sokong parti cap bulan yee… Lupa pulak.., kan sekarang ni slogan dah tukar.. PAS For All… Hahahaha…

Ramai jugak para penganut agama PAS yang datang masa penamaan calon ni.. Anggaran gua, ada laa lebih kurang 200 orang.. Tapi kalau ikur spesifikasi Harakah, jumlah tu kena darab 100…

Dalam sibuk-sibuk tu.., ada jugak terselit bendera DAP dan PKR kat sini. 

Gua pun heran, dah macam satu kebanggaan pulak bila puak-puak bangang ni semua bawak bendera komunis DAP ni baii… Apalah agaknya jampi yang Karpal pooSingh jampi kat dorang ni…

Yang ni kat kem BN. Tak lah ramai sangat.., tapi lebih kurang sama lah dengan penyokong-penyokong PAS di sebelah sana nun..

Banyak makcik-makcik je yang ada…, kumpulan pakcik-pakcik pulak sibuk nak masuk ke dalam Dewan pencalonan.. Standart lah tu kannn….

Gua dapat tau.., banyak jugak warga Felda yang datang masa pencalonan ni bai.. Dua tiga bijik bas jugak dorang datang untuk bagi sokongan kepada calon BN. Nampaknya susah hatilah si Mazlan Aliman kalau macam ni…. 
So, gua pun dah balik sekarang. Petang ni gua mungkin ada program bersama Menteri. Nanti gua akan update lagi gambar-gambar menarik untuk korang. Lagi satu, gua dapat tahu yang Bob Lokman nak datang berceramah dalam 2-3 hari lagi.. Jadi, kita tunggu je lah yee… Mesti menarik tu kann…