Archive for the ‘Lim Guan Eng’ Category

>

Hari ini gua isytiharkan bahawa Lim Guan Eng adalah merupakan Ketua Menteri yang paling bodoh didalam sejarah negeri Penang. Pasal apa gua kata macam ni? Pasal Guan Eng tak tau nak bezakan diantara JALANRAYA dan jugak JALAN RAKYAT.

Apalah teruknya perangai kapir yang bernama Guan Eng ni sampaikan jalan tar 1 kilometer tu pun dia sibuk nak politikkan?

Selama ni kerajaan BN dah buat beribu-ribu kilometer jalanraya yang tak payah bayar tol. Tak pulak kerajaan BN perasan bagus macam Guan Eng ni walaupun dorang memang bagus..

Gua nak tanya kapir celaka nih.., kat Sarawak tu ada ke jalan yang kena tol? Bukan takat 1 kilometer je tau.., tapi beribu kilometer..

Kapir di Penang ni, baru CADANG nak buat jalan tar 1 kilometer.., dah melompat macam kera kena sawan. Tersengih-sengih jee masa dia umumkan projek “jalan rakyat” ni di Taman Bagan semalam. Tak ke bodoh namanya tu beb? Kalau tak bodoh.., mungkin sewel lah kot…

Kalau dah Lim Guan Eng ni gua isytiharkan bodoh, maka sesapa yang sokong dan jugak ikut dia adalah tergolong dalam kelompok manusia-manusia bangang.

Sebab apa penyokong Guan Eng ni bangang? Sebab dorang tak sedar selama berpuluh tahun ni.., beribu-ribu kilometer jalanraya yang dorang pakai tu adalah merupakan jalan rakyat jugak..

Tak ada sapa paksa dorang naik ikut Highway yang ada Tol.. Bukannya kerajaan paksa sambil letakkan pistol kat kepala rakyat suruh naik Highway… Ikut suka korang lah nak pilih jalan mana pun…

So, Guan Eng ni betul bila kata dia telah mencipta sejarah di Penang. Kapir ni telah cipta sejarah sebagai Ketua Menteri yang paling bodoh dalam negeri dan juga dalam dunia.. Dah lah kapir… bodoh pulak tu… Dah kena lahhh… Hahahahahahaha….

Advertisements

>

Bantahan oleh penduduk setempat terhadap Guan Eng di Parlimen Bagan pagi tadi.. 

Lim Guan Eng, KM Pulau Pinang merangkap ADUN Bagan yang termalu terkedu tergagap-gagap apabila sidang akhbar di Taman Bagan menjadi tempat debat di antara beliau dengan Shaik Hussein, Ketua Pemuda Bagan merangkan Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang.

Sidang akhbar yang menjadi medan Lim Guan Eng mengutuk parti lawan dan parti UMNO tiba-tiba menjadi medan melondehkan ketidakefesienan Lim Guan Eng sebagai ADUN Bagan dan juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

Beberapa perkara yang dibangkitkan oleh Shaik Hussein tidak mampu dijawap oleh Lim Guan Eng dengan logik.

Di antara yang dibawa oleh Shaik Hussein ialah usaha Lim Guan Eng merasmikan jalan alternatif dari jalan Mak Mandin ke Jalan Tiram di Sungai Nyior tetapi dalam masa yang sama, DAP telah gagal menunaikan janji PRU 12 mereka iaitu untuk memansuhkan tol di Tol Sungai Nyior. Soalan yang mudah itu tidak dapat di jawap oleh Setiausaha Agung DAP tersebut.

Baca selanjutnya DISINI…

p/s: Dia mengaku bahawa dia adalah KM yang paling cerdik dan disukai rakyat.., rupanya tu semua dalam mimpi syok sendiri dia je beb… Hahahahaha

>

Sebuah kapal terbang nak jatuh…. Ada 5 orang kat dalam tu, tapi cuma ada 4 payung terjun.

Penumpang pertama berkata, “Aku Shafee Sali, Harimau Malaya perlukan aku, tak patut aku mati kerana perjuangan masih panjang.” Dia capai payung terjun dan meloncat keluar.

Penumpang kedua, Rosmah Mansur berkata, “Saya isteri DS Najib Razak, isteri Perdana Menteri. Saya mempunyai banyak idea untuk pembangunan generasi negara kita”. Dia pun ambil payung terjun dan melompat keluar.

Penumpang ketiga, LIM GUAN ENG , “Saya Ketua Menteri P.Pinang dan saya memerintah ALA Khalifah UMAR dan saya Ketua Menteri Paling Bijak.” dia capai satu dan meloncat keluar.

Penumpang keempat, Mufti PERAK, berkata kat penumpang kelima, budak sekolah umur 10 tahun, “Aku dah tua, esok lusa mungkin aku mati, aku berikan payung terjun terakhir ni kepada kamu”.

Budak tu jawab “Tak per tuan MUFTI, masih ada satu lagi payung terjun. Ketua Menteri paling bijak dah ambil beg sekolah saya.”

p/s: Gua cilok lawak ni dalam sebuah blog cinta budak sekolah.. Nampaknya sekarang ni budak-budak muda pun dah tau Guan Eng ni Ketua Menteri paling bangang dalam sejarah Penang.. Hahahahaha…

>

Korang baca elok-elok apa yang kapir Regim DAP ni cuba nak cakap… Kalau dia kata perpaduan PAS dengan UMNO akan menyebabkan kesusahan pada orang cina, itu gua tak kisah…

Memang selama ni puak-puak kapir mata sepet ni tak suka bangsa melayu bersatu. Tapi bila kapir Guan Eng ni kata penyatuan PAS dan UMNO umpama gabungan golongan RASIS dan EKSTREMIS.., itu sudah tunjukkan pandangan DAP yang sebenar pada PAS..

Korang semua memang dah tau yang DAP selama ni kata UMNO tu parti rasis.., tapi pernah tak korang dengar dorang tu kata PAS ialah parti Ekstremis? Haaaa…, sekarang ni korang dah dengar..

Yang ni lah imej PAS dimata puak-puak kapir Harbi tu selama ni.. Ini pun bangang sangat ke puak-puak PAS nak sedar?

Apa kejadahnya yang juak-juak PAS sanggup jadi pencacai dalam gerombolan Pakatan? Cina kapir panggil lu semua ekstremis islam pun lu sanggup berpeluk cium lagi ke? Bangang sungguh!

Nampak tak puak-puak komunis ni tak suka pada bangsa melayu.. Walaupun gua rasa PAS tu adakalanya macam Haram.., tapi dorang tu tetap parti MELAYU kedua terbesar selepas UMNO..

So, Guan Eng memang celaka sebab dia tak suka melayu bersatu dan membuktikan selama ni bangsat ni semua hanya mempergunakan melayu bengong dalam PAS!

>

Biawak laut punya kapir Guan Eng!! Ikut suka hati mak bapak dia saja tuduh negara ni amalkan idea Hitler. Mana dia dapat idea tu pun gua tak tau. Mungkin dia dapat “wahyu” dari Nik Aziz kot…

Gua terfikir, kapir Guan Eng ni tau ke apa tu fahaman Hitler? Kalau betul negara ni amalkan macam yang Hitler ideakan tu, habislah kaum cina lenyap dari Tanah Melayu ni…

Tapi sekarang ni, cina-cina kat Malaysia bukan main lagi hidup senang.. kebanyakannya lebih senang dari bangsa lain yang ada.. So, apa kejadahnya Guan Eng kata negara ni amalkan idea Hitler?

Bangang punya Ketua Menteri! Memang patut kerajaan Malaysia ambik tindakan terhadap si kapir Guan Eng ni pasal dia dah mainkan hasutan dan sengaja nak timbulkan ketegangan kaum.

Gua desak kerajaan buat je Operasi Lalang 2 untuk hapuskan anasir-anasir bangang yang suka menghasut ni semua. Hisham berani ke buat macam tu?

Kalau tak berani, dia pun bangang jugak laa pasal biar kapir ni cakap yang bukan-bukan terhadap kerajaan… Elok bagi Novandri saja jaga Kementerian Dalam negeri… Doktor tu 10X lagi berani dari Hishamuddin….