Archive for the ‘Nizar Jamaluddin’ Category

>

Nizar ni still mimpi nak jadi MB Perak selepas PRU13 nanti gamaknya.. Sebab tu lah dia harapkan rakyat bagi sokongan kepada Pakatan di Perak masa pilihanraya nanti..

Yang paling best, dalam pada Nizar kata Pakatan tetap jadi pilihan rakyat, dia secara tak sedar jugak dah mengaku yang sokongan bangsa melayu dah kembali kepada UMNO.

Tapi kata Nizar, semua ni adalah kerana Najib dah tiru polisi Pakatan.., sebab tu lah bangsa melayu sokong UMNO.

Bagi gua, tak kisahlah sapa tiru sapa pun… Asalkan pemimpin laksanakan tanggung jawab terhadap rakyat, itu sudah cukup untuk kekalkan sokongan masa PRU nanti. Sekarang ni bukan macam zaman 60 an dulu..

Sekarang ni rakyat dah cerdik dan bijak menilai sumbangan pemimpin. Kalau setakat bercakap merapu dan berpolitik 24jam macam Nizar tu, confirm akan dibakul sampahkan oleh rakyat Perak.

So, tak payahlah Nizar nak mimpi-mimpi lagi.. Memang dah tak ada harapan pun mangkuk tingkat tu nak jadi MB Perak balik… Jadi MB dalam Tanjung Rambutan boleh lah kot… Hahahahaha…

>

Bila Najib balun DAP yang mempergunakan PAS untuk mendapatkan kuasa, gua nak sangat dengar komen dari Nizar Jamaluddin. Bukannya apa, Nizar kan balaci DAP yang paling setia.., so mestilah dia akan backup parti kesayangannya tu..

Seperti yang dijangka, Nizar terus mengamuk dan kata MCA lagi teruk dari DAP. Apa yang gua nampak, kalau Nizar kata MCA tu lagi teruk dari DAP.., bermakna DAP tu pun teruklah yeee…

Jadi memang betullah apa yang Najib kata…. Hahahahaha… Nizar sudah Kantoiiii..

Gua tak payah komen panjang-panjang sebab semua orang dah tau si Nizar komunis ni setia sangat pada kapir DAP. Statement dia dalam SinarHarian ni dah memang dijangkakan..

Cuma, statement dia ni mengukuhkan lagi dakwaan betapa sayangnya Nizar kepada kapir-kapir pujaannya dalam regim DAP tu..

Najib katalah macam manapun kat DAP…, cinta Nizar buat DAP pasti tak akan berubah malah akan semakin segar bak bunga disirami embun pagi… cewahhhhh… Hahahahaha…

>

Korang terkejut ke? Korang jangan ingat gua bohong pulak.., gua cakap perkara yang benar. Kalau korang tak percaya, korang boleh tanya “the real MB Perak” si Nizar Jamaludin.

Ini bukan main-main bai.. Ini betul-betul punya statement… Takkan lah Nizar balaci DAP tu nak tipu pulak?

Kalau Nizar kata DUN Perak akan bubar pada 6 April.., makna betullah tu kann.. Negeri Perak tu kan harta mak bapak Nizar. So, suka hati dialah nak bubar Dun atau apa pun.

Dulu masa dia official jadi MB negeri tu, suka-suka hati dia saja bagi tanah 999 tahun pada cina DAP. Lepas tu, segala projek-projek kerajaan negeri pun dorang sapu sesama sendiri. Jadi setakat bubar DUN, kira tak ada hal lah kan..

Kalau korang rasa bubar DUN ni perlukan perkenan Sultan, ada Nizar kisah? Selama ni dia selamba kodok je derhaka pada Sultan Perak…, apa ada hal.. Bagi Nizar, Nga dan Ngeh lagi besar wooo…

Jadi, bersiap sedialah ye untuk kita tengok pilihanraya di Perak pulak lepas ni.. Dan confirm si Nizar lepas tu akan jadi MB semula… Bukannya jadi MB Perak.., tapi jadi MB di Hospital Mental Tanjung Rambutan.. Hahahaha…

Semasa berceramah di Markaz PAS, Bukit Gantang, Nizar memberitahu para hadirinnya bahawa kemungkinan Pilihanraya Sarawak akan berlangsung serentak dengan Perak.

Nizar menasihat jentera pilihanraya semua peringkat Pakatan Rakyat terus bersedia dengan segala kemungkinan.

Menurut Nizar ,Sidang DUN Perak 5 April,dan kemungkinan esoknya 6 April DYMM Sultan akan memperkenankan pembubaran Dun Perak.

Pada hemat Nizar pembubaran Dun Perak akan berlaku selepas perasmian Sidang DUN Perak 5 April.

Nizar juga menyatakan ucapan Zambry Kadir semasa Konvensyen BN di Lumut menunjukkan Piliharaya Negeri Perak juga sudah dekat.

Pilihanraya Perak dijangka pada bulan April dan serentak dengan Sarawak pada 16 April. Nizar juga memberi analoginya, pimpinan DAP,PKR dan PAS Perak tidak akan pergi ke Sarawak untuk berkempen.

” Sudah tentu Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Meng tidak akan turun ke Sarawak,kerana pilihanraya Perak sama” kata Nizar. “Saya juga tidak ke Sarawak” ujar Nizar.

Nizar juga memberitahu mereka sanggup kehilangan kerajaan haram Perak daripada Sarawak. Tekanan antarabangsa juga membolehkan pilihanraya Perak serentak dengan Sarawak.

>

Korang tengok betul-betul Majlis apa yang diadakan di Matrade Hall, KL tu ye… Tak ada pun tulis pasal politik kannn….

Nabi pun dah kata dulu, “apabila sesuatu urusan diserahkan bukan kepada ahlinya, tunggulah saat kehancuran akan tiba…”

Pada mulanya, majlis yang diadakan untuk membincangkan mengenai peranan kejuruteraan didalam meningkatkan taraf kehidupan rakyat ni berjalan dengan lancar..

Tapi  bila sampai giliran si bangang Nizar, juak DAP dari Perak ni berucap.., semua yang hadir rasa dah macam nak hilang akal…

Korang tau tak, orang jemput mamat bengong ni sebab dia tu ada Ir didepan nama dia.. Kot-kot lah dia ada sumbangan kepada rakyat dengan ilmu Engineering dia…

Ingatkan dia nak bercerita pasal kerja-kerja kejuruteraan yang pernah dia buat kepada rakyat, tapi si samdol ni bantai meroyan pasal cerita Perak yang kononnya dirampas oleh kerajaan Najib.

Sapalah nak dengar cerita politik didalam majlis macam ni? Ong Tee Keat yang hadir pun tak cerita bab-bab politik beb. Padahal dia lagi lama duduk didalam barisan kabinet kerajaan.

Tapi Nizar punyalah bangga cerita pengalaman dia jadi Menteri Besar yang paling singkat dalam sejarah Malaysia… Lepas tu digulingkan sampai berguling-guling ahli PAS diatas jalanraya… Tak ke bodoh namanya tu?

Mesti menyesal giler penganjur yang jemput mamat meroyan ni. Buat rosak program je lahh…

So, inilah bukti yang paling real sekali bahawa Nizar memang dah sewel akibat tekanan perasaan ketika hilang jawatan MB nya di Perak.

Korang diingatkan supaya berjaga-jaga sikit bila nak jemput mamat ni hadir ke sebarang program ataupun ke majlis kenduri kahwin korang.. Bahaya ooo manusia yang bernama Nizar ni bila datang angin sewel dia….

Kalau setakat berceramah tu boleh tahan lagi beb…, tapi kalau dia bantai menyanyi… nasib korang laa kannn…. Hahahahahaha….

>

Ini bukan cobaan bai.., ini benar-benar kenyataan. Bekas Menteri Besar yang paling kuat meroyan didalam sejarah negeri Perak, Nizar Jamaluddin dah berjaya “memaksa” penduduk di Kg Sungai Baru, Trong Perak masuk PAS.

Tapi macam manapun…, hanya 32 orang saja yang sempat hantar borang. Yang lain tu wallahualam.., mungkin dorang lupa nak sain borang tu kot…. Hahahaha…

Korang tak percaya? Gua dah sediakan gambar tu bai untuk korang tengok. Bukan saja orang tua yang masuk PAS di kampung tu.., budak-budak pun join samaaa.. Mungkin nak jadi pelapis bagi Unit Amal kot?

Hebat sungguh aura Nizar ni kann.. Khabarnya, ramai yang masuk PAS tu tertarik pada Nizar sebab dia pandai menyanyi lagu Mawi. Selain tu, Nizar jugak boleh nyanyi lagu cina.. Zambry boleh ke buat macam tu?

Atas tu gambar Nizar bersama bini dia dan juga bakal-bakal muslimat PAS Kg Sungai Baru. Korang cuba tengok  budak pompuan kecik tu…, selamba je dia posing sambil buat simbol 1Malaysia… Nizar mesti berbulu giler tuu…

Kata Nizar, semua yang masuk PAS kat sini kerana dah hilang kepercayaan pada parti cap keris. Dorang ni semua masuk PAS sebab nak menegakkan Islam di Malaysia.

Tapi gua yakin.., kalau masuk parti cap bulan dibawah Nizar nih.., bukannya untuk menegakkan Islam baii.. Tapi masuk PAS untuk jadi kaldai pada Nga dan Ngeh di Perak.

Lepas ni bolehlah dorang semua tu bawak bendera DAP tanpa sebarang rasa berdosa… Huhuhuhu..

Apa-apapun.., korang dengarlah dulu sebuah lagu dendangan dari Nizar yang berjaya membuatkan penduduk Kampung Sg Baru ni cair dan terbuka hati nak masuk PAS..

AMARAN!!! Sapa ada sakit jantung dilarang keras dengar lagu ni yee… Budak kecik bawah 5 tahun pulak dinasihatkan ditemani oleh orang dewasa semasa lagu ni dipasang… Bukannya apa.., takut termeroyan nanti… Hahahahaha.. Layannnnn…