Archive for the ‘Nizar Jamaluddin’ Category

>

Semalam hujan turun lebat sepanjang malam di Tenang ni. Gua yang terpaksa berkejar ke dua tiga program sampai basah kuyup dek hujan yang turun.

Heran jugak.., sebelum-sebelum ni tak pulak hujan macam ni punya lebat. Tapi bila gua dapat berita dari sahabat gua di Pekan Labis, barulah gua tahu punca hujan lebat ni baii..

Rupanya Nizar dok tengah melalak menyanyi lagu cina kat ceramah DAP di Paya Merah. Patutlah hujan lebat luarbiasa kat sini…, ada kaldai tengah menyanyi rupanyaaa…

Semenjak dia berkawan dengan geng DAP ni, gua tengok Nizar ni dah macam orang tak cukup akal dah.. Tambah-tambah meroyan pulak balaci komunis ni sejak dia kehilangan jawatan MB Perak.

Sekejap-sekejap dia menyanyi melalak…, sekejap-sekejap dia baca quran… Tak ke gila tu baii..?

Sesekali gua kesian jugak tengok Nizar ni. Tapi bila fikir-fikir balik, memang patut pun dia jadi macam tu. Dulu masa ada jawatan, dia sibuk ikut telunjuk DAP, sekarang ni bila hilang semuanya.., dia nak meroyan pun dah tak guna dahh…

Korang cuba fikir, Nizar ni menyanyi didepan orang cina ni buat apa sebenarnya? Sekali tengok memanglah nampak macam dia tu dapat sambutan hebat. Tapi bila korang fikir baik-baik, Nizar ni sebenarnya memperbodohkan diri dia sendiri je baii…

Kaum cina DAP tu mesti anggap Nizar ni macam badut sarkas yang datang untuk buat lawak bodo depan dorang. Memang memalukan! Bagi gua, Nizar ni bukan saja jatuhkan maruah dia sendiri…, tapi dia juga menjatuhkan imej bangsa melayu keseluruhannya!

Advertisements

Saya mendapat cerita dari pemandu Nizar Jamaluddin iaitu Sdr Norman, bahawa kereta yang selalu dinaiki oleh bosnya sentiasa “dipancitkan” sewaktu menghadiri program-program di seluruh semenanjung.

Yang menjadi misterinya, tiada siapa yang tahu bagaimana kereta Nizar ini dipancitkan kerana ia tetap akan pancit walaupun pemantauan dibuat Unit Keselamatan Pimpinan (UKP).

Menurut pemandu Nizar lagi, Tayar kereta seperti ditoreh kiri kanan.Kesan seperti penggunaan benda tajam seolah-olah tayar dicucuk juga telah ditemui.

Ketika Nizar mengadakan program jemputan di Kedah pada bulan Ramadhan, keretanya dipancitkan sewaktu program tersebut berlangsung.

Begitu juga pada 25 September lalu, tayar kereta Nizar dipancitkan lagi dan kejadian ini berlaku di Parit Buntar Perak selepas dia memenuhi jemputan dari PAS kawasan.

Dan yang terbaru, pada 30 September lalu sebaik sahaja selesai program Jamuan Raya anjuran Pas Cawangan Pak Dollah di kawasan Bukit Gantang, sekali lagi kejadian pancit ini berlaku.

Inilah yang menjadi misteri kepada pemandu peribadi Nizar ini. Siapakah yang begitu dengki dan irihati kepada Nizar sehingga sanggup mensabotaj tayar keretanya setiap kali ada program yang melibatkan Nizar?

Nak kata budak-budak UMNO, mustahil juga kerana semua kejadian tayar pancit ini berlaku sewaktu program-program PAS. Jadi…., siapa yang melakukannya???

p/s: Misteri Nusantara sungguh niii…..

Seperti kebiasaan, semua pemimpin melayu beragama Islam akan menggunakan sepenuhnya bulan Ramadhan bagi bersedekah dan juga melakukan kunjungan ramah mesra ke masjid-masjid untuk bersama anak kariah dikawasan yang mereka wakili.

Ini termasuklah pemimpin-pemimpin pembangkang.

Salah seorang yang agak aktif ketika bulan Ramadhan ini ialah Nizar Jamaluddin. Baru masuk hari ketiga umat Islam di negara ini berpuasa, jadual Nizar telah penuh dengan agenda lawatan ke masjid serta surau-surau dikawasannya di Bukit Gantang.

Namun berita yang kami terima agak mengejutkan. Sebuah surau yang berdekatan DUN Changkat Jering telah melarang Nizar untuk menyertai sebarang program di surau mereka.

Pihak kariah surau tersebut telah memberi alasan bahawa tidak ada mana-mana wakil rakyat UMNO atau PR yang boleh mengikuti program mereka walhal sebelum ini surau tersebut pernah dikunjungi oleh pemimpin UMNO Perak.

Mungkin ini hanya satu alasan secara lembut yang dibuat oleh pihak kariah berkenaan bagi menolak kunjungan Nizar ke surau tersebut. Tetapi yang pasti, kehadiran Nizar memang tidak dialu-alukan di kawasan Parlimennya sendiri.

Sebenarnya tindak tanduk Nizar yang menurut segala tunjuk ajar DAP di Perak amat menyakiti hati orang melayu di negeri tersebut. Dan isu penghinaan Nga Kor Meng apabila membaca ‘surah aura’, masih lagi berbekas kepada kebanyakan umat Islam di Perak.

Sebelum ini rakyat Perak amat mengharapkan mungkin Nizar dapat mengawal kelakuan DAP terutamanya Nga dan Ngeh, tetapi sebaliknya yang berlaku, Nizar pula yang menjadi kaldai kepada pihak DAP.

Inilah menjadi sebab utama Nizar semakin kurang popular dan disisihkan di Perak. Nizar tak lagi dipandang tinggi oleh masyarakat melayu Bukit Gantang akibat tindakannya menghuru-harakan Perak dan tak tahu untuk hormat kepada institusi DiRaja.

Nizar seharusnya sedar tentang mesej yang mahu disampaikan dengan penolakan kunjungannya dari phak kariah surau berkenaan. Nizar juga harus sedar bagaimana pandangan sebenar masyarakat melayu Perak kepadanya kini.

Apa yang terjadi ini diharapkan dapat memberikan pengajaran buat Nizar supaya menginsafi kekhilafannya menjadi pengkhianat bangsa sendiri. Semoga di bulan baik ini dapt memberikan kekuatan untuk Nizar kembali ke jalan yang benar.

Nizar Jamaluddin didalam laman twitternya menggesa supaya Saiful Bukhari Azlan bersumpah sekali lagi didalam masjid bagi membuktikan dia tidak bersalah ekoran tuduhan hubungannya dengan seorang timbalan pendakwaraya, Farah Azlina Latif.

Nizar berkata “Bulan Ramadhan lebih baik bagi Saiful bersumpah seperti mana pernah dibuatnya dalam masjid dulu perihal penafian hubungannya dengan DPP Farrah Azlina.”

Rupanya si Nizar yang selama ini patuh kepada ajaran komunis bawaan Nga dan Ngeh, percaya juga kepada sumpah laknat di Masjid. Rupanya mereka-mereka ni tahu bersumpah di masjid ialah untuk membuktikan kebenaran.

Jadi kenapa Saiful saja yang kena bersumpah di Masjid? Yang lain macam mana?

Daripada Nizar sibuk-sibuk meroyan suruh Saiful bersumpah sekali lagi didalam kes DPP Farah, kan lagi baik Nizar suruh Anwar yang baru dapat sejambak bunga rose ungu tu bersumpah di masjid bagi membuktikan dia bukannya kaki liwat.

Lagipun, dah lama sangat Anwar dok pusing sana, pusing sini didalam perbicaraan liwatnya. Asyik tangguh memanjang sampaikan rakyat pun dah semakin meluat tengok muka Anwar.

Apa macam Nizar, ada beranikah suruh Anwar bersumpah dalam Masjid? Bagitahu dekat Anwar, bersumpah sekali pun cukuplah untuk memuaskan hati rakyat.

Kalau Anwar tak berani, itu tandanya dia memang kaki liwat dan dia takut pembalasan Allah jika dia bersumpah bersaksikan Allah didalam Masjid. Tetapi yang heran, bila time main bontot, tak pulak Anwar takut kat tuhan yeee…?