Archive for the ‘PAS’ Category

Lama gua tak menulis pasal Mahfuz Bean ni sebab gua dah lama jugak tak dengar cerita lawak dia.. Ingat kan dia dah bersara dari dunia lawak bangang politik PAS, rupanya hidup lagi karier mamat Bean ni..

Gua pun heran, bila Mahfuz ni kata UMNO umpama parti pelawak, apa sebenarnya yang dia cuba nak sampaikan?

Dia kata UMNO suka fitnah di Selangor.., tapi adakah fitnah tu satu perkara yang lawak? Apalah bangang sangat Mahfuz ni? Dah teruk sawan mamat Bean ni kalau fitnah pun dia anggap sebagai lawak..

Itulahhh…, gua dari dulu lagi syak Mahfuz ni ada wayar putus kata mana-mana bahagian otak dia.. Tapi nak buat macam mana, orang Pokok Sena still pilih jugak dia jadi Ahli Parlimen.

Dan gua yakin.., selepas PRU13 nanti, mamat Bean ni mesti jadi macam Mat Sabu.., pemimpin PAS yang tak ada jawatan..

Masa tu, jenuh lah penyokong-penyokong PAS tengok mamat Bean ni buat lawak dalam ceramah… Yelahh kann.. Mahfuz Bean dah tak boleh makan elaun buta lagi masa tuu… Jadilah dia sebagai pelawak sepenuh masa dalam PAS…. Hahahaha….

>

Lama gua tak dengar berita pasal satu-satunya wakil PAS di Penang ni.. Walaupun Salleh Man jadi wakil rakyat di Dun Permatang Pasir, susah benar nak nampak muka dia kat sini.

Kalau ada pun, cuma time-time kenduri dan juga majlis penyampaian hadiah PASTI. Rakyat susah ke.., rakyat melarat ke.., Ustaz PAS ni mana ambik kisah.. Kawasan Permatang Pasir tu still tak berubah macam sebelum pilihanraya kecik dulu..

Tapi gua respek satu perkara je kat Salleh Man.. Walaupun DAP tak bagi dia sebarang jawatan dalam pentadbiran negeri, dia tetap sayangkan kapir-kapir tu semua..

Walaupun Anwar tipu dia untuk jadi Pesuruhjaya MAIPP, dia tetap wala’ pada Anwar. Inilah yang dikatakan pencacai sejati. Patutlah Anwar dan kapir-kapir DAP beria-ia nak kawan dengan PAS.., ramai kaldai dalam tu yang boleh ditunggang rupanya..

So, bodek bos ni adalah salah satu daripada tugas-tugas kaldai PAS. Mungkin ini adalah satu cara untuk dorang buktikan kasih sayang dorang dalam Pakatan. Kapir pun kapirlahh.. PAS tetap akan jilat selagi kapir tu lawan dengan UMNO..

>

Mendalam betul cinta Khalid James Samad ni pada puak-puak kapir DAP ye.. Bila ada saja perkara yang berkaitan Kristian dan jugak DAP, mesti mamat ni akan kecoh keluarkan statement..

Kekadang tu gua pun confius.., Khalid Samad ni dari parti PAS ke ataupun parti cap roket DAP? Bukannya apa.., dia tu lebih banyak bercakap untuk pihak DAP daripada buat kenyataan pasal PAS.

Dah macam jurucakap dan juru backup DAP pulak gua rasa si Khalid ni.. Kan bagus kalau dia masuk je DAP terus daripada jadi barua parti kapir tu didalam PAS..

>

Gua ingat lagi.., dulu Mustafa Ali kata kalau kita lihat senario politik di Palestin, kita boleh kaitkan watak HAMAS dengan PAS dan UMNO dengan FATAH.

Tapi sekarang ni Mahfuz Bean dah tak mau peristiwa FATAH dan HAMAS bersatu demi rakyat Palestin dikaitkan dengan perpaduan diantara UMNO dan PAS.

Nampak tak puak-puak PAS ni yang cakap macam keling. Senang betul dorang ubah statement. Sebab tu lah gua langsung tak percaya apa yang puak-puak khawarrij ni cakap.

Lidah dorang tu bukan setakat bercabang dua.., tapi gua rasa ada banyak cabang sebab juak-juak PAS ni kalau menipu, memang tak ingat dunia punya..

Jadi, macam tu lah yang jadi kat Mahfuz tu. Dia sanggup putar belit baik punya semata-mata tak nak PAS bersatu dengan UMNO.

Gua heran betullah, kalau betul PAS tu parti Islam, sure dorang takkan tolak perpaduan sesama Islam…, kecualilah dorang tu berlakon je macam parti Islam untuk sesatkan umat Islam… Hehehehehe…

>

Gua pun tak tahulah apa nak jadi kepada pemimpin-pemimpin PAS yang marah kepada Tok Mufti Perlis ni..

Bila bercakap pasal perpaduan umat Islam, dorang punyalah melenting sakan.., tapi bab dorang berpeluk cium dengan kapir komunis tu.., tak ada hal pulak..

Seingat gua, puak-puak PAS tu selalu kata dorang adalah pengamal ajaran Islam sebenar. So, dalam Islam tak suruh ke semaikan perpaduan sesama muslim?

Nampak sangat PAS ni banyak bidaah nya. Kalau dorang tu betul-betul amalkan apa yang disuruh oleh agama.., dah tentu dorang takkan tolak bila Najib pelawa dorang buat perpaduan.

Sekarang ni, dah jelas benar PAS memang berjuang kerana kedudukan dan kuasa politik saja. Dorang cakap UMNO tu tolak Islam.., tapi yang sebenar-benarnya dorang yang sisihkan apa yang disuruh agama.

Jadi, Tok Mufti Perlis kena maklum, selagi ada mangkuk hayun macam MB Kelantan tu dan konco-konco Khawarrij nya.., selagi tu lah PAS tak akan menerima perpaduan sesama Islam.

Nak tengok PAS berbaik dengan UMNO? Tunggulah orang tua tu gol dulu yee Tok Mufti…