Archive for the ‘PRN Sarawak’ Category

>

Gua tengok, dalam gerombolan Pakatan, yang paling untung sekali ialah parti rasis dan chauvinist DAP. Sebab apa tau…, sebab DAP mempunyai babi tunggangan dikalangan bangsa melayu sendiri dalam PAS serta PKR.

Gua yang membantu kempen BN di Pilihanraya Negeri Sarawak selama 12 hari ni, berani confim yang PAS dan PKR memang dah bertukar jadi pencacai angkat najis kepada puak komunis tu.

Mana taknya beb…, bila PAS buat ceramah.., punyalah dorang sanjung DAP kononnya parti tu bagus dan sudah memahami Islam. Pastu lebai-lebai bangang PAS pulak suruh melayu-melayu bengong dalam PAS tu sokong DAP pasal parti kapir tu lagi baik dari UMNO.

Tapiii…., gua tengok bila DAP buat ceramah kat sini, mana ada kepala-kepala kapir tu ceramah suruh cina sokong PAS. Cong ceng cong ceng…, suruh cina semua jatuhkan BN pasal dorang boleh dapat kuasa. Cong ceng cong ceng…, kata inilah masa terbaik untuk cina memerintah.

So, korang nampak tak PAS dah jadi babi tunggangan yang paling keji sekali kat sini… PAS tak sedar yang DAP tu tak pandang langsung pak-pak lebai tu semua.. Tapi itu lah PAS…, bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut..

PKR lagilah samdol… Korang tengok sendirilah betapa Anwar Ibrahim dipergunakan untuk tarik crowd di Sarawak ni masa ceramah DAP. Parti cina rasis tu cukup seronok bila ada melayu tak sedar diri yang sanggup maki hamun pemimpin melayu lain…

Hasil dari kebangangan Anwar dan PKR… DAP menang lebih banyak kerusi dari PKR walaupun PKR bertanding lagi banyak kat Sarawak.. Anwar jugak yang terpaksa cabut lari untuk tutup malu dia…

Lagi satu yang gua nampak, ceramah DAP mana ada dorang hentam pemimpin kaum dorang sendiri yang ada dalam BN. Yang dorang selalu maki ialah pemimpin-pemimpin melayu dalam kerajaan.

Ini sudah jelas buktikan teori gua bahawa sekarang ni DAP bukan sekadar mainkan semangat parti.., tapi dorang dah mula mainkan semangat kaum untuk menyatukan cina-cina kapir seluruh negara.

Sebab tu lah masa ceramah Calon DAP di Dun Pending, dia ada kata kat penyokong-penyokong dia semua.., “Kenapa pulak cina dinafikan untuk jadi pemimpin utama? Kenapa cina tak boleh mentadbir negeri?”

Ni semua menunjukkan permainan politik kaum cina sekarang ni tak lagi semata-mata hanya kerana parti, ekonomi ataupun harga barang naik… Tapi dorang nakkan kuasa pemerintahan untuk kaum dorang.

Kat sini lah bangang nya PAS dan bengongnya PKR. Gua nampak PAS dan PKR lah yang banyak membantu DAP untuk merealisasikan impian dorang untuk tawan tanah melayu.

Sebab itulah gua kata PAS dan PKR tu semata-mata jadi babi tunggangan dalam Pakatan. Di Sarawak ni PKR langsung tak boleh bersaing…, PAS pulak cuma setaraf parti bangsat pasal kalah di semua Dun yang dorang bertanding..

Yang paling untung hanya DAP. Habis tu…, ingat cina-cina tu semua nak pandang ke parti yang berlagak je lebih tapi kalah memanjang? Tak ada bendanya beb……

>

Gua amat happy sebab PAS kalah di semua Dun yang dorang bertanding. Sebab apa gua happy? Sebab PAS ni memang berlagak bukan main masa kempen hari tu.

Bukan takat pemimpin dorang saja yang berlagak beb, petugas-petugas dorang pun macam haram punya perangai. Bangang tak bertempat puak-puak ni semua.

Dahlah tempat yang dorang bermastautin kat sini pun dorang buat macam mak bapak dorang punya, lepas tu dorang dok maki UMNO sampai tak ingat dunia.

Apa kejadahnya yang dorang pi maki UMNO tu? UMNO bukan wujud pun di Sarawak ni… Itulah sebab gua kata PAS ni memang bangang!

Kalau ikut pemerhatian gua sepanjang kempen PAS kat sini, tak heranlah kalau dorang kalah pun. Bagi gua, PAS ni adalah kumpulan genetik melayu yang berotak lembab. Bukan saja lembab untuk berfikir, tapi lembab untuk menang.

Puak-puak ni keliru didalam perjuangan dorang sendiri. Dorang semua bukannya tau macam mana nak tegakkan islam beb. Sebab tu lah pemimpin dan penganut mahzab PAS suruh Allah buat kerja untuk dorang.

Macam mana gua tak kata PAS suruh Allah buat kerja untuk dorang beb.., cuba korang tengok setiap kali dorang ada pilihanraya, mesti dorang buat sembahyang hajat suruh Allah menangkan dorang. Lepas tu menunjuk-nunjuk pulak kononnya dorang tu lebih islamik.

Hipokrit betullah PAS ni kann… So, bila Allah tak nak berkerja untuk puak-puak ni, mulalah dorang tuduh macam-macam pada SPR ataupun UMNO. Bukan takat tu je beb dorang meroyan, hantu pun dorang salahkan kata mengundi untuk BN…

Patutnya dorang redha bila Allah tak ikut cakap dorang. Itu tandanya yang Allah tahu puak-puak dorang tu tak ikhlas bila berdoa. Jadi…, terima je lahhh… Tak payahlah meroyan sangat…

Kan senang kalau macam tu.. Apa-apapun… PAS KALAH SEMUA DI SARAWAK… WOHAAAAAA……… Ini bermakna PAS adalah parti yang paling cap ayam didalam gerombolan Pakatan…. Bukan sebarangan punya cap ayam ni tau…., PAS ni dah jadi parti CAP AYAM BERAK KAPURRRRR….. Hahahahahaha…

>

Allah masih sayangkan Barisan Nasional di Sarawak.

Allah masih sayangkan Barisan Nasional untuk memerintah Bumi Kenyalang.

Allah masih perkenankan Barisan Nasional untuk terus memajukan negeri Sarawak.

Allah melaknat PKR di Sarawak sebab wala’ kepada Ketuanya yang kaki maksiat. Sebab tu dorang ni hanya menang 3 kerusi saja.

Walaupun BN kalah kepada DAP di kawasan bandar, semua ni adalah kehendak Allah. Cina kapir memang jenis tak kenang budi walaupun kawasan dorang tu lengkap semua kemudahan.

Yang paling gua tak tahan, Allah tak redha kepada permintaan PAS yang sebelum ni sibuk buat sembahyang hajat supaya menang. Allah ternyata melaknat PAS di Sarawak ni beb…

Apapun, tahniah in advance dari gua kepada kepimpinan Taib Mahmud yang berjaya mengekalkan kemenangan 2/3 BN kat sini.

DAP, PAS dan Pakatan bolehlah bersedia untuk kalah lagi besar pada PRU 13 nanti. Khabarnya, mungkin hujung tahun ni kot berlangsungnya PRU13. Tahniah BN !!!!!

Tak rasmi BN Menang 56 kerusi!
DAP 11
PKR 3
Bebas 1

PAS 0

BN menang Sadong Jaya dengan 2,934 majoriti.

DUN BETING MARO. BN-menang majoriti 391

N 51 Balingian- Bn 5100 ( 77.87) , Pkr 520 (7.94), Bebas – 831 ( 12.68), Rosak – 98( 1.49). Majoriti – 3651 ( BN / PBB – Pehin Sri KM Swak )

BukitAssek DAP 11497 BN 3884 mj 7613.

Pelawan DAP menang majoriti 1772.

Dudong BN menang -620.

BawangAssam BN menang 1808 majoriti

N56 Baleh BN Menang kalahkan PKR 3,898 majoriti

Ba’ Kelalan PKR menang 473 majoriti(Baru Bian)

BN menang Batu Danau dengan 2,319 majoriti

BN menang Daro dengan 3,197 majoriti.

BN menang Simunjan dengan 4,048 majoriti

BN menang Belawai dengan 4,546 majoriti

BN menang Machan with majoriti 1,629

DAP menang Depok dengan Majoriti 2679

DAP menang Kidurong majoriti 6523

BN menang Bukit Sari dengan 5,063 majoriti

DAP menang Pujut majoriti 4100

BN menang Pakan dengan 1,197 majoriti

PKR menang Krian dengan 2,090 majoriti.

BN menang Tebedu dengan 4,066 majoriti

BN menang Layar dengan 1,916 majoriti.

BN menang Opar dengan 2,006 majoriti

BN menang Meluan dengan 1,642 majoriti

N 22 Sebuyau (5.20 petang)
PAS – 719 undi
BN – 1,928 undi
Bebas – 44 undi

N03 Tanjong Datu (5.20 petang)
PAS – 223 undi
BN – 954 undi
Bebas – 50 undi

N20 Sadong Jaya (5.45 petang)
PAS – 1,072 undi
BN – 3,949 undi
Bebas – 402 undi
N 15 Muara Tuang (5.20 petang)
PAS – 575 undi
BN – 1,580 undi
N24 Beting Maro (6.00 petang)
PAS – 2,578 undi
BN – 3,014 undi
Majoriti – 436 undi
Undi rosak – 48

Keputusan tidak rasmi.
N.34 krian.
38 peti undi telah di kira drpd 48 peti kesemuanya spt berikut:
Bn – 2409
Pkr-4104
Snap – 171
Bebas – 102
Majoriti: 1695

N.33kalaka
20 peti undi drp 33 telah dikira spt berikut:
Bn -3505
Pkr -987
Bebas – 447
Majoriti: 2518

Setakat 5:05 ptg.
BN lead di :
dun semop,
jepak,
sebuyau,
sadong jaya,
saribas,
lingga,
tanjung datu,
layar,
marudi
bukit saban,
bukit kota,
telang usan,
balai ringin,
bukit begunan,
bekenu,
kalaka,
dalat, opar,
beting maro,
belawai,
bengoh,
batu danau,
tasik biru, meluan,
pakan,
bukit sari,
batang ai, belaga (27 dun ).

Kita kalah di DUN Bakelalan spdp(lwn pkr) dan ketingalan di DUN Krian spdp (lwn pkr)

dan Pelagus -273 votes (lwn bebas sng) (3Dun).

Ehsan Pisau.net

>

Keputusan tak rasmi yang gua baru dapat.., PAS kalah di semua kawasan yang dorang bertanding. Untuk pengetahuan korang, PAS bertanding di 5 kerusi Dun di PRN Sarawak ni.

Yang paling best, PAS kalah teruk di kawasan Muara Tuang, Saadong Jaya dan jugak Tanjung Datu. Nampak sangat bahawa PAS tak diterima langsung oleh masyarakat setempat di Sarawak.

Gua nasihatkan, balik semenanjung nanti eloklah Hadi Awang pi jumpa Najib dan mulakan rundingan kerajaan perpaduang. Tak payah lagi duduk dalam Pakatan tu…., PR tu sekarang ni hanya bertujuan untuk bagi kuasa pemerintahan pada cina saja.

Kalau benda ni pun PAS masih buta perut untuk sedar.., memang confirmlah PAS bangang!

p/s: Kekalahan PAS ni membuktikan bahawa Allah memang tak sayangkan PAS…Hehehehe…

>

Gua baru sampai ke Kuching dari Bintulu dan terus difahamkan bahawa 43% pengundi seluruh Sarawak dah menunaikan kewajipan masing-masing. 1038 pusat mengundi yang kebanyakannya di kawasan rumah panjang, dah ditutup.

Sekarang ni persaingan memang sengit diantara Pakatan dan BN di sini. Untuk pengetahuan korang, secara tak rasminya BN masih mendahului tapi ada banyak jugak kawasan yang memihak kepada PKR.

Banyak rumors yang kata BN akan kehilangan kerusi 2/3, tapi pada pandangan gua, kalau peratusan keluar mengundi tinggi, BN boleh kekalkan penguasaan tapi akan kehilangan kerusi di kawasan bandar.

Untuk korang yang nak tahu pasal kerusi yang PAS bertanding, sekarang ni PAS ketinggalan di kelima-lima kerusi disitu. Balik awallah nampaknya dorang yee…

Apa-apapun kita tunggu saja keputusan dari masa ke semasa.

Gua nak ambik kesempatan mengucapkan takziah kepada petugas jentera pilihan raya PAS di Beting Maro dari Machang, Kelantan, Mohammad Izan Yaakob ,56 tahun yang telah kembali kerahmatullah sebentar tadi di Bilik Gerakan DUN Beting Maro….

Semoga arwah dirahmati Allah…. Al fatihah.